Naselje “OI Concept” je sestavljeno iz hišic Oikos, ki so zgrajene iz trajnostnih, naravi prijaznih materialov ter so produkt startup podjetja Oikos Housing d.o.o. Izdelane so modularno, z namenom spremeniti in se dotakniti življenj njihovih rezidentov in celotne skupnosti.
V podjetju pravijo, da je največja prednost modularne gradnje, da končna konstrukcija ni trajno vezana s površino in po določenih gradbenih zakonih ne potrebuje gradbenih dovoljenj. To je lahko velika prednost v primeru, ko ima potencialni kupec zemljišče le v najemu. Modularni domovi se lahko postavijo kjerkoli, pozneje jih je možno ločiti od površine in preprodati naprej, možnost pa je tudi kombiniranje z drugimi moduli.
Danes lahko njihove čudovite hiške obiščemo v OI Concept Village na Pagu, kmalu pa jih bomo lahko obiskali tudi v Sloveniji in Avstriji.
O njihovih začetkih, izzivih, rasti, ekipi in načrtih za prihodnost smo govorili z direktorjem podjetja Milošem Ulčarjem.
- Preskok iz zagonske faze v fazo rasti je velik uspeh podjetja, za katerim stoji trdo delo. Kako ste se z vidika financ, povečanja ekipe, dinamike v podjetju in sprejemanja odločitev pripravili na to stopnjo podjetja?
Prehod iz zagonske faze v fazo rasti smo izpeljali izredno hitro. Ko je bila v drugi polovici 2019 sprejeta odločitev o vzpostavitvi lastne proizvodnje, se je podjetju pridružil sedanji izvršni direktor, ki je popisal in vpeljal vse potrebne procese na različnih organizacijskih področjih podjetja. Skladno s planirano rastjo podjetja je potekalo zaposlovanje novih sodelavcev ter podeljevanje odgovornosti in pooblastil.
- Kakšni so v primeru OIKOS Houses 3 največji izzivi v procesu rasti in razvoja?
Daleč največji izziv za podjetje je pridobivanje zadostnih finančnih sredstev za financiranje razvoja projektov OI Concept Village. Podjetje se tu opira in sodeluje z zunanjimi svetovalci, ki pomagajo pri pridobivanju novih investitorjev.
Drugi velik izziv je področje zaposlovanja, saj v Sloveniji trenutno primanjkuje kvalificirane proizvodne delovne sile, postopki pridobivanja dovoljenj za delavce iz tretjih držav pa so nerazumno dolgi.
Tretji velik izziv pa je pridobivanje vse potrebne dokumentacije in dovoljenj za postavitev in obratovanje OI Concept Village.
- Kdaj se je za vas zgodil tisti ključni trenutek, ko ste se v podjetju začeli zavedati, da možnost za rast prav zares obstaja in je napredek v fazo rasti podjetja dejansko dosegljiv?
Dejansko smo v podjetju od samega začetka trdno verjeli, da naš poslovni model, ki temelji na proizvodnji in prodaji visokokavostnih modularnih lesenih mobilnih hišic visokega cenovnega razreda, ima svoj prodajni trg. Nadgradnja poslovnega modela z razvojem lastnih turistično/bivalnih naselij (OI Concept Village) se je zgodila spontano in je posledica povpraševanj obstoječih kupcev, ki so potrebovali dodatne storitve vezane na vzdrževanje in upravljanje z njihovimi mobilnimi hišicami, v času ko jih sami ne koristijo.
- Kako je na rast in razvoj vplivala izbira ekipe? Se vam zdi, da je dobro sestavljena ekipa ena ključnih komponent napredka v podjetju?
Dobro izbrana ekipa je vsekakor temelj uspešnega poslovanja. V podjetju stremimo k cilju, da celoten tim deluje kot neke vrste razširjena družina. Seveda smo se soočali, in se verjetno tudi v prihodnje temu ne bomo izognili, tudi z napačnimi odločitvami glede zaposlitve posameznih sodelavcev, vendar vseeno lahko trdimo, da je trenutna ekipa dobra in deluje usklajeno.
- Na kakšne nevarnosti/negotovosti/priložnosti bi v stopnji, ko se podjetje pospešeno razvija, še posebej opozorili?
Vsako zagonsko podjetje na začetku temelji na nekem čustvenem momentu, ko ustanovitelji želijo udejanjiti svojo vizijo. Dejstvo pa je, da čustveni moment in intuicija sčasoma postaneta premalo, lahko se spremenita v nevarnost. Z rastjo podjetja raste tudi tveganje neuspeha, še posebej v kolikor v podjetju niso vspostavljeni procesi nadzora doseganja ciljev in postopki vodenja sprememb. Na drugi strani pa so finančne zahteve, ki dejansko diktirajo hitrost razvoja in, če te niso planirane pravočasno, se stvari lahko hitro zalomijo.
V Oikosu smo mnenja, da bi vsako mlado zagonsko podjetje, ob vizionarju, ki ima pred sabo cilj, ki ga želi doseči, potrebovalo tudi izkušenega operativnega vodjo, ki bo podjetju pomagal postaviti operativno strukturo delovanja. Čeprav si mlada podjetja večinoma ne morejo privoščiti zaposlitve dragega operativca, je danes te situacije mogoče reševati preko zunanjih internih managerjev in svetovalcev.
- Kako je na vašo rast vplivalo prejetje razpisa SI-SK Slovenskega podjetniškega sklada?
Razpis SI-SK je bil ključnega pomena, saj je pritegnil tujega investitorja in s tem uspešno prvo fazo dokapitalizacije.
- Se je vaša osnovna ideja v procesu od zagonske faze do faze rasti kaj spremenila?
Kot rečeno je podjetje nastalo kot proizvodno podjetje za izdelavo lesenih mobilnih hišic visokega cenovnega razreda. Z razširitvijo poslovnega modela na področje turizma, pa se danes deklariramo kot podjetje za razvoj in vodenje turistično bivanjskih objektov, ki temeljijo na lastni proizvodnji visokocenovnih modularnih lesenih mobilnih hišic.
- Kakšni so vaši načrti/želje za naslednja 3 leta? Morda poleg hrvaškega Paga načrtujete širitev še na kak drug tuj trg?
Poleg projekta na Pagu načrtujemo v naslednjih 3 letih razviti in udejanjiti še projekt planinskega naselja v Sloveniji ali Avstriji. Ves čas pa raziskujemo možnosti tudi za razširitev na druge trge.
- Kaj bi svetovali podjetjem glede doseganja ‘tiste naslednje stopničke’? Kak poseben nasvet, za katerega bi si želeli, da bi ga prej vedeli tudi sami?
Verjamite, da je vaša vizija uresničljiva tudi tedaj, ko vam večina opazovalcev govori, da se tega ne da narediti. In če nimate vseh odgovorov – poiščite ljudi, ki vam jih bodo pomagali poiskati.
Podjetje Oikos Housing poleg razpisa SI-SK Slovenskega podjetniškega sklada koristi tudi pomoč svetovalcev Tovarne podjemov, podjetniškega inkubatorja Univerze v Mariboru. Vključeni so v njihov program ukrojen za hitro rastoča podjetja, in prilagojen za potrebe posameznega podjetja, ki mu svetujejo. S podjetjem Oikos Housing tako delajo predvsem na uvajanju sodobnih prijemov digitalnega marketinga, s čemer želijo povečati mednarodno prepoznavnost blagovne znamke, povečati povpraševanje po njihovem produktu in pospešiti prodajo.
Če se tudi vi srečujete z izzivi hitro rastočega podjetja in bi se želeli vključiti v mentorske programe Tovarne podjemov, jih lahko kontaktirate na info@tovarnapodjemov.org ali pa jih pokličete na 02 229 42 70.
Njihov program za scalup podjetja omogočata SPIRIT Slovenija in MGRT in ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.