Nemški trg električnih avtomobilov naj bi v prihodnjih letih rasel počasneje, kot je pričakovala vlada, kaže raziskava družbe Deloitte. Po napovedih bo do leta 2030 na nemških cestah 11,2 milijona električnih vozil, kar je 3,8 milijona manj od prvotnega vladnega cilja.
Nekdanja nemška semaforska koalicija je leta 2021 določila ambiciozen cilj, da Nemčija do leta 2030 doseže vsaj 15 milijonov električnih vozil, pri čemer ta številka ne vključuje hibridnih modelov. Vendar pa se je rast prodaje električnih vozil, ki jo je sprva spodbudila državna subvencijska politika, ustavila po tem, ko je vlada decembra lani zaradi proračunskih omejitev ukinila subvencije za nakup električnih avtomobilov.
Raziskava, ki upošteva spremenljivke, kot so stroški elektrike in goriva, cene avtomobilskega zavarovanja ter nakupne spodbude, napoveduje, da bo do leta 2030 na cestah približno 11,2 milijona povsem električnih vozil. Za primerjavo, novembra 2024 je bilo v Nemčiji registriranih 35.167 novih električnih vozil, skupno pa jih je bilo oktobra na cestah skoraj 1,6 milijona.
Javno mnenje o elektrifikaciji vozil
Nemci so glede elektrifikacije voznega parka razdeljeni. Po anketi Deloitte, izvedeni oktobra 2024 med 1000 anketiranci, starih 18 let ali več, 40 % podpira načrtovano opuščanje novih vozil z motorji na notranje izgorevanje v EU do leta 2035, medtem ko jih 36 % temu nasprotuje. Preostalih 24 % je neopredeljenih.
Ta teden je Evropska ljudska stranka (EPP), največja politična skupina v Evropskem parlamentu, pozvala k razveljavitvi prepovedi prodaje novih vozil z motorji na notranje izgorevanje od leta 2035. Poudarili so, da je potrebno zakonodajo prilagoditi, da bi evropska avtomobilska industrija ostala konkurenčna na globalnem trgu.
Nemčija se tako sooča z izzivom usklajevanja okoljskih ciljev, gospodarskih interesov in javnega mnenja, kar bo pomembno vplivalo na prihodnjo strategijo prehoda na trajnostno mobilnost.