Umetna inteligenca (UI) igra ključno vlogo v digitalni preobrazbi podjetij. Na različnih poslovnih področjih si podjetja prizadevajo izkoristiti nove tehnologije za povečanje prihodkov ali nižanje stroškov.
Zato umetna inteligenca vedno hitreje postaja ključni dejavnik poslovanja v vse več panogah. Korporacije – tesno pa jim sledijo tudi mala podjetja – začenjajo gledati na UI kot na transformacijsko tehnologijo prihodnosti, ki jim omogoča nadaljnje poslovanje in dvig konkurenčnosti.
Toda ali so podjetja na splošno pripravljena na to množično transformacijo?
Dr. Franc Bračun, soavtor Vodiča uvajanja UI v mala in srednja podjetja v Sloveniji, ki so ga pripravili v Digitalnem stičišču Slovenije na to vprašanje odgovarja: “Na podlagi lastnih izkušenj v zadnjih petih letih ocenjujem, da večina podjetij ni pripravljena na to preobrazbo, vendar se je potrebno zavedati, da tudi njihove stranke niso. Ne gre spregledati, da velike tehnologije – kar umetna inteligenca vsekakor je – veliko obetajo, vendar zahtevajo temeljno preoblikovanje znotraj podjetij, da se ti obeti tudi udejanjijo.”
Vlaganje v UI na pravi način
V UI je potrebno vlagati kot v vsako drugo investicijo ali poslovno področje v podjetju. Dr. Bračun ob tem zelo poudarja: “Presenetljivo veliko število podjetij ne ve, kaj pomeni vlaganje v umetno inteligenco, ali pa so prepričana, da vlaganje v umetno inteligenco pomeni najem ali zaposlitev množice podatkovnih znanstvenikov, ki lahko zgradijo modele strojnega učenja. To je napačen pogled in se mora spremeniti. Kako, je nazorno in razumljivo prikazano v Vodiču uvajanja umetne inteligence v mala in srednja podjetja v Sloveniji, ki podjetnike, poslovodstva in lastnike podjetij vodi skozi ključne odločitve, ki jih morajo sprejeti na poti uvajanja UUI v svoje poslovanje. Zgolj tehnologija ni zadosti. Potrebno je razviti znanja, pridobiti nove zaposlene z novimi znanji, preoblikovati notranje procese, spremeniti kulturo, zagotoviti kakovostne podatke in še bi lahko naštevali. “
Prvi korak uvajanja UI
Na vprašanje, kaj naj bo prvi korak na poti uvajanja UI. Dr. Bračun odgovorja: “Najprej najdite partnerja z znanji in izkušnjami. Komercialna uporaba umetne inteligence je razmeroma mlada, vendar se hitro razvija. Praktiki z znanji in izkušnjami so neprecenljivi. Naslednje moje priporočilo pa je, najdite partnerja čim prej. Čim prej poiščite te partnerje zato, ker ko se vse več podjetij zaveda strateškega pomena umetne inteligence, postanejo talenti vse dražji in jih je težko najti, to pa pomeni da je vse težje najti tudi partnerje, ker so razgrabljeni.” Kako optimalno uvajati UI v poslovanje in kako se ogniti številnim pastem preberite v omenjem Vodiču na tej povezavi.