Po poročanju časnika Finance je Skupina Impol v letih 2022 in 2023 dosegla skoraj 55 milijonov evrov dobička pred obdavčitvijo. Zaradi upada prodaje evropskih električnih avtomobilov, ki so bili osrednje področje strateškega razvoja, je Impol iskal nove priložnosti in jih našel v farmacevtski ter živilski industriji. Podjetje je postalo največji dobavitelj embalažne folije za hrvaško živilsko industrijo. Pri izdelkih, kot so ovojna embalaža za zdravila, kapsule za kavo in embalaža za hrano, je lani prodajo povečalo za 14-odstotkov, letos pa načrtujejo dodatno 10-odstotno rast. Ti izdelki naj bi do konca leta predstavljali tretjino prihodkov.
Čeprav so prihodki skupine Impol v letu 2024 presegli 900 milijonov evrov, dobiček ni dosegel pričakovanj, saj so dosegli približno 85 % načrtovane vrednosti EBITDA in dobička pred obdavčitvijo. Za leto 2025 pa načrtujejo prihodke v višini več kot milijardo evrov, proizvodnjo 265.000 ton izdelkov in 25 milijonov evrov dobička pred obdavčitvijo.
Prilagoditve na pritiske cen in stroškov
Lani so prodajne cene izdelkov padle, medtem ko so stroški materiala, dela in energije narasli za 12 %. Rešitev je bila povečanje proizvodnje – s 210.400 ton v letu 2023 na 246.500 ton v letu 2024, kar je bilo drugo najboljše leto po količinah v zgodovini podjetja.
Glavne težave so višji stroški dela in energentov ter dvojna merila EU glede trajnostnega poslovanja. Čeprav Impol uporablja 78 % sekundarnega aluminija in razvija trajnostne izdelke pod znamko InfinAL, EU ne preprečuje izvoza sekundarnega aluminija na druge celine, kar povečuje stroške proizvodnje.
Impol išče priložnosti v gradbeni in kmetijski mehanizaciji ter letalski industriji, kjer je že podpisal prvo večjo pogodbo. Poleg tega vlagajo v digitalizacijo in principe vitke proizvodnje, kar izboljšuje učinkovitost, kakovost in nadzor nad stroški.
Kljub širitvi in inovacijam se podjetje sooča z neugodnim gospodarskim okoljem. Povišanje minimalne plače in drugih stroškov bo v letu 2025 prineslo dodatne finančne pritiske. Poleg tega se slabša bonitetna sposobnost kupcev, kar zahteva še večjo previdnost pri zavarovanju terjatev.
Impol ostaja zavezan prilagodljivosti, diverzifikaciji in trajnostnemu razvoju, kar mu omogoča preživetje in rast v težavnih razmerah.