Avgusta se je stanje v nemški avtomobilski industriji vnovič poslabšalo. Kazalnik, ki ga münchenski inštitut za gospodarske raziskave Ifo uporablja za merjenje razpoloženja v panogi, je po sezonsko prilagojenih podatkih padel z julijskih -18,5 na -24,7 točke. “Razpoloženje v avtomobilski industriji strmo pada,” so navedli na inštitutu.
Kazalnik trenutnih razmer se je znižal z -6,9 na -7,2 točke, kazalnik pričakovanj za naslednjih šest mesecev pa z -29,5 na -40,5 točke, so sporočili iz Ifa. Poudarili so, da podjetja v nemški avtomobilski industriji trpijo zaradi pomanjkanja novih naročil, zlasti iz tujine, kar se že odraža tudi v njihovih kadrovskih načrtih.
Analitiki so zaskrbljeni, da se razmere še več mesecev ne bodo izboljšale. Težave v nemški avtomobilski industriji, ki je močno povezana z mednarodnimi dobavitelji, vplivajo tudi na širše svetovno gospodarstvo.
V tem kontekstu je odmevala novica, da Volkswagen razmišlja o zaprtju več tovarn v Nemčiji zaradi naraščajočih stroškov. Vodstvo podjetja je v pismu zaposlenim zapisalo, da “v dani situaciji zaprtja tovarn ne moremo izključiti.”
Volkswagen bo moral zaradi izzivov, s katerimi se sooča, celovito prestrukturirati svojo blagovno znamko. Doslej sprejeti ukrepi, kot so zmanjševanje delovne sile z zgodnjim upokojevanjem in odpravninami, ne zadostujejo za doseganje varčevalnih ciljev.
Lani je Volkswagen predstavil obsežen varčevalni program v vrednosti 10 milijard evrov. Vendar pa so avgusta objavili slabe poslovne rezultate in padec dobička, kar je podjetje spodbudilo k napovedi dodatnih ukrepov.