Nina Kovačič
Strokovna sodelavka
nina.kovacic@stajerskagz.si
Projekt: Kompetenčni center mreže za prehod v krožno gospodarstvo, KOC – Krožno gospodarstvo
Namen projekta KOC – Krožno gospodarstvo je izboljšati ključne kompetence, produktivnost, ustvarjalnost in inovativnost zaposlenih v vključenih podjetjih ter krepitev partnerstva in s tem njihove konkurenčnosti. Pomemben del delovnega procesa je tudi pridobivanje kompetenc, potrebnih za specifično delovno mesto, opaža pa se tudi vedno večja potreba po interdisciplinarnosti znanja in veščin posameznega delavca. Nikoli namreč ne moremo predvideti vseh kompetenc in znanja, ki bo potrebno na določenem delovnem mestu. Poleg specifičnega strokovnega znanja pa se opaža tudi trend porasta organiziranja delavnic s področja mehkih veščin, ki jih prav tako potrebujemo pri prehodu v zeleno družbo.
Zgoraj napisano se je izkazalo tudi v okviru skupnih usposabljanj KOC – Krožno gospodarstvo. Kako potrebne in zaželene so veščine reševanja konfliktov in dobre komunikacije, so nam javno povedali kadrovniki in kadrovnice naših partnerjev. Na novembrskem srečanju mreže kadrovnikov smo v sodelovanju z Zavodom Pamina izvedli interaktivno predavanje ”Reševanje konfliktov na delovnem mestu”, kjer nam je Milenko Kovačević predstavil osnovno razumevanje konflikta in načine za reševanje konfliktov na delovnem mestu. Na željo udeležencev in udeleženk pa smo v maju organizirali še nadaljevanje delavnice, ki je bila namenjena komunikaciji v medsebojnih odnosih, tako na delovnem mestu kot tudi v zasebnem življenju. Udeleženci in udeleženke so skozi konkretne primere iskali odgovore na vprašanja, kdaj in zakaj komunikacija pride v krizo in kako iz nje, kaj narediti, če imamo občutek, da sogovornika ne razumemo in da ne moremo sprejeti dogovora ali kompromisa, kaj sploh je bistvo komunikacije in kdaj ta teče nemoteno.
V zadnjih letih, ko smo priča razmahu in poudarku na izobraževanjih s področja digitalizacije in digitalne pismenost, so mehke veščine v času avtomatizacije in digitalizacije še vedno nenadomestljive. Obvladanje mehkih veščin, kot so komunikacijske spretnosti, emocionalna inteligentnost, sposobnost reševanja konfliktov, timsko delo in vodenje le-tega, pomembno doprinesejo k zdravemu in produktivnemu delovnemu okolju. S tem pa tudi k večjemu zadovoljstvu zaposlenih in lažjemu spopadanju z izzivi in spremembami, ki jih prinaša sodobno delovno okolje in poslovni procesi.
Kako lahko mehke veščine doprinesejo k zelenemu prehodu in prehodu v krožno gospodarstvo?
Global Green Skills Report 2022 poroča, da večina delovnih mest, ki zahtevajo t. i. zelene kompetence, niso tradicionalno ”zelene službe”. Podobno lahko rečemo za mehke veščine. Mehkih veščin ne potrebuje samo kadrovska služba, predavatelji in vodstveni kader. Veščine dobre komunikacije, dela v timu in vodenje le-tega, problemsko reševanje idr. so veščine, pomembne na vseh nivojih delovanja podjetja. Prav tako kot ”zelenih veščin” ne potrebujejo samo raziskovalci in razvojniki, lahko rečemo, da sta ti dve sferi pomembno povezani za sodobno delovno okolje. Oba tipa veščin sta potrebna na vseh nivojih delovnega procesa, razlikuje se samo stopnja obvladanja posamezne kompetence. Niso pomembna samo delovna mesta, ampak tudi spretnosti, ki jih delovna mesta zahtevajo. S pomočjo dobro razvitih mehkih veščin lažje iščemo priložnosti, kjer lahko pridobimo ustrezno strokovno znanje. Če želimo biti iniciator sprememb v delovnih in poslovnih procesih, potrebujemo ustrezna znanja in orodja, ki nam to omogočajo.