Aprila se je indeks poslovne klime v nemški avtomobilski industriji, ki ga spremlja münchenski inštitut Ifo, znižal za 0,2 točke na -30,7 točke. Čeprav podjetja trenutno poslovno stanje ocenjujejo nekoliko bolj pozitivno, so njihova pričakovanja za prihodnje mesece postala bolj pesimistična.
Glavni razlog za slabše razpoloženje so carine, ki jih je aprila uvedla ameriška administracija. Uvoz avtomobilov iz Nemčije v ZDA je zdaj obremenjen s 25-odstotno carino, konec aprila pa so dodatne dajatve začele veljati tudi za avtomobilske dele. “To je praktično v kali zatrlo pozitiven poslovni razvoj, zlasti na evropskem trgu,” je pojasnila Anita Wölfl z inštituta Ifo.
Trenutni kazalnik poslovnega stanja se je sicer nekoliko izboljšal, a ostaja na nizki ravni (-36,4 točke), medtem ko so poslovna pričakovanja padla na -24,8 točke.
Pozitiven premik prinašajo naročila iz območja evra, ki se od konca lanskega leta znova povečujejo. Po besedah Wölflove naročila iz evroobmočja predstavljajo kar tretjino vsega izvoza nemške avtomobilske industrije.
Kljub temu podjetja slabše ocenjujejo svoj konkurenčni položaj na trgih zunaj EU, kar se odraža v občutnem zmanjšanju izvoznih pričakovanj. Nadaljujejo se tudi odpuščanja, a v manjšem obsegu kot v preteklih mesecih.
ZDA ostajajo ključna izvozna destinacija za nemške avtomobile – lani so predstavljale 13,1 odstotka celotnega izvoza te panoge, več kot katera koli druga država. Zaradi novih carin pa se utegne ta položaj hitro spremeniti.