Kidričevski Talum je minuli teden s poslovno konferenco obeležil 70-letnico svojega obstoja. Na dogodku, posvečenem aluminiju kot surovini prihodnosti, sta med drugimi gosti sodelovala gospodarski minister Matjaž Han in generalni direktor European Aluminiuma Paul Voss. Oba sta poudarila, da mora Evropa sama poskrbeti za strateške surovine.
Minister Han je izpostavil, da država kot lastnica podjetja skrbno spremlja dogajanje v Talumu. Po njegovih besedah je uprava z mehkim prestrukturiranjem po ukinitvi proizvodnje primarnega aluminija zagotovila podjetju perspektivo za prihodnost. Dodal je, da mora Evropa izboljšati pogoje za proizvodnjo aluminija, saj brez strateških surovin ne bo konkurenčna. Po njegovem mnenju bi morala prihodnja Evropska komisija revidirati svoja stališča na tem področju.
Han je opozoril tudi na potrebo po predvidljivem poslovnem okolju za gospodarstvo. Poudaril je, da poceni elektrike, kot smo jo poznali v preteklosti, ne bo več, ob tem pa opozoril na vpliv omrežnin na konkurenčnost gospodarstva. Talum je označil kot eno izmed podjetij, ki si zasluži priznanje, tako zaradi premagovanja težkih obdobij kot tudi zaradi socialnega dialoga.
Paul Voss, generalni direktor European Aluminiuma, je poudaril, da bo aluminij ostal ključna surovina za sodobne zelene tehnologije. Vprašanje pa je, ali ga bo Evropa proizvajala sama ali uvažala iz manj stabilnih delov sveta. Po njegovem mnenju je za konkurenčno proizvodnjo aluminija v Evropi nujno zagotoviti dostop do cenovno ugodne električne energije.
Predsednik uprave Taluma Marko Drobnič je izpostavil počasnost evropske politike v primerjavi z drugimi regijami sveta, kjer so odločitve hitrejše. Opozoril je, da se Talum ne bi obdržal, če ne bi pravočasno prestrukturirali poslovanja in se usmerili v nove strateške stebre, neodvisne od primarne proizvodnje aluminija. V zadnjih letih so v te stebre vložili skoraj 100 milijonov evrov.
Drobnič verjame, da bo Talum praznoval tudi 80-letnico delovanja, čeprav priznava, da panoga ostaja zahtevna. Podjetje za letos pričakuje 2,5 milijona evrov čistega dobička in 370 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar ocenjujejo kot dosegljiv cilj kljub dinamičnim razmeram v industriji.