Obveščamo vas, da je v fazi medresorskega usklajevanja predlog Zakona o medijih (ZMed-1).
V nadaljevanju navajamo nekatere spremembe in dopolnitve, ki jih predvideva predlog ZMed-1.
- Omejevanje koncentracij na medijskem trgu (22. – 25. člen)
- Predlog zakona določa prepoved koncentracije medijskega trga, ki bi bistveno ogrožala javni interes na področju medijev in bi bistveno zmanjšala pluralnost medijev ali omejila uredniško neodvisnost.
- Koncentracijo v medijih bo potrebno priglasiti na AKOS, v skladu s postopkom določenim v ZPOmK-2.
- Finančna podpora medijem (13. – 17. člen)
- Iz proračunskih sredstev za medije bo zagotovljena finančna podpora za:
- ustvarjanje programskih vsebin splošno-informativnih tiskanih medijev, radijskih in televizijskih programov ter digitalnih medijev (zagotovijo sredstva v letni višini, ki ustreza vrednosti najmanj 1 % zneska prispevka za programe RTV Slovenija zbranim v preteklem letu);
- dejavnost programov s statusom posebnega pomena (zagotovijo sredstva v letni višini, ki ustreza vrednosti najmanj 3 % zneska prispevka za programe RTV Slovenija zbranim v preteklem letu);
- ustvarjanje in razširjanje programskih vsebin, namenjenih osebam z invalidnostmi v njim prilagojenih tehnikah, oblikah in jezikih ter razvoj ustrezne tehnične infrastrukture.
- Državna pomoč bo zagotovljena v okviru posebnih shem državne pomoči, ki bodo naslednje:
- državna pomoč za tiskane medije in digitalni prehod;
- državna pomoč za digitalne medije;
- državna pomoč za ustanovitev medijskih zagonskih podjetij.
- Državno oglaševanje (48. člen)
- Državno oglaševanje je opredeljeno kot prikazovanje, oglaševanje, objavljanje ali razširjanje (samo)promocijskega sporočila, javne objave ali informacijske kompanije, ki bo izvedeno preko medija, medijske storitve ali spletne platforme. Pri tem bo običajno zagotovljeno plačilo ali kakšno drugo nadomestilo s strani osebe javnega prava ali subjekta pod prevladujočim vplivom osebe javnega prava.
- Naročniki državnega oglaševanja bodo morali do konca marca tekočega leta pripraviti in javno objaviti pregled izvedenih oglaševalskih kampanj za preteklo leto, ki vključuje podatek o obsegu finančnih sredstev za posamezno oglaševanje.
- Vlada bo sprejela priporočila za izvedbo državnega oglaševanja, s katerimi se bodo določili minimalni standardi načrtovanja in izvedbe oglaševalskih kampanji.
- Umetna inteligenca v medijih (50. – 51. člen)
- Vsebine, pri katerih bo uporabljen sistem generativne umetne inteligence, se bodo morale jasno prepoznati in se posebej ločiti od drugih programskih vsebin medija, ne glede na to ali je bila vsebina predmet uredniškega pregleda (50. člen Zmed-1).
- Vsaka programska enota (npr. članek, oddaja), pri ustvarjanju oz. produkciji katere bo uporabljena umetna inteligenca, bo morala biti na začetku in na koncu vsebine označena s sistematiziranimi oznakami.
- Uporaba sistemov umetne inteligence za globoko potvarjanje vsebin (t. i. deep fake) v medijih je prepovedana (51. člen Zmed-1).
Z namenom, da se v postopek sprejemanja zakonodaje vključi stališča članov GZS in pridobi tudi dodatne predloge, vas prosimo za posredovanje predlogov k priloženemu zakonu.
Vaše morebitne pripombe in predloge k predlogu nam lahko posredujete do 22. maja 2024 na naslov: pravnasluzba@gzs.si.