ŠGZ je združila moči z regionalno gospodarsko zbornico Celje in zasnovala novo nagrado za najboljše dosežke gospodarstva v celotni Štajerski, ki jo je poimenovala Štajerski gospodarski Oskarji. K sodelovanje želimo pritegniti tudi mlade zato smo v sodelovanju z Inštitutom za medijske komunikacije, FERI, Univerze v Mariboru razpisali natečaj za najboljše videje na temo Mladi in gospodarstvo, s katerim bomo spodbudili študente, da razmišljajo o gospodarstvu, podjetjem pa omogočili, da pridobijo dragocene informacije o tem, kako mladi vidijo gospodarstvo in kaj od njega pričakujejo. To je v času velikega pomanjkanja kadrov pomembna informacija in povezava.
Dr. Suzana Žilič Fišer, predstojnica Inštituta za medijske komunikacije, FERI, UM je ob tem povedala: »Na Inštitutu za medijske komunikacije je sodelovanje z gospodarstvom zelo pomembno, saj želimo naše študente povezati z gospodarstvom in jim pomagati pri kakovostni zaposlitvi. Prav tako se nam zdi pomembno, da ob znanju, ki ga pridobijo na fakulteti spoznajo trende in aktivnosti v širši industriji. Pobuda ŠGZ in RGZ Celje za skupen natečaj za najboljši video na temo Mladi in gospodarstvo je izjemno dobrodošla, saj bodo mladi lahko predstavili svoje poglede in razumevanje gospodarstva. Upam, da se bodo mladi odzvali s svojimi kreativnimi in pronicljivimi pogledi, ki nas pogosto presenetijo, obenem pa nam omogočijo, da družbene izzive vidimo v drugačni luči. Verjamem, da je pogled mladih pomemben pri razvoju gospodarstva in širše družbe. Tovrstno sodelovanje vidim kot izjemno pozitivno za vse deležnike ter za razvoj podjetij, pa tudi podravske regije v najširšem smislu.«
Prijava na natečaj bo objavljena v kratkem.
Več o nagradi ŠGO preberite: https://www.gospodarski-izzivi.si/2023/05/16/stajerski-gospodarski-oskarji/
TEKST NATEČAJA:
Sodelovanje na natečaju je odprto mladim, ki želijo izraziti svoje ideje in poglede na gospodarstvo ter prikazati svojo ustvarjalnost in kreativnost.
Vsebine, ki jih lahko pripravijo, so lahko animirani videi, intervjuji z mladimi na temo gospodarstva, kreativni filmčki, ki vključujejo elemente kot so glasba, vizualni učinki, igralske vloge, ter druge vsebine po izbiri.
Najboljše vsebine bodo promocijsko uporabljene kot napoved osrednje nagrade za najuspešnejša podjetja iz širše Štajerske regije, ki jo bosta skupaj podelili Štajerska in Celjska gospodarska zbornica.
Poudarek natečaja je na tem, kako mladi razumejo gospodarstvo in kakšne priložnosti ter ovire vidijo pri vključevanju v gospodarstvo. S svojimi vsebinami lahko spodbujajo in navdihujejo mlade, da se pridružijo svetu podjetništva.
Vsebina filmov naj zajema tudi teme, kot so vključevanje mladih v gospodarstvo, potrebne veščine in kompetence, digitalna transformacija in njen vpliv na zaposlovanje mladih, trajnostni razvoj, izobraževanje in usposabljanje za delovanje v gospodarstvu ter druge, ki se zdijo pomembne in relevantne za izbrano temo.
Kriteriji za ocenjevanje video filmčkov so kreativnost, izvirnost in vsebina filma. Pomembno je, da vsebina predstavlja nekaj novega in inovativnega ter, da ima edinstveno perspektivo na izbrano temo.
Podrobnejša vsebina video filmčkov:
Kako mladi razumejo gospodarstvo. Kakšne priložnosti se jim po njihovem mnenju danes v gospodarstvu ponujajo. Katere ovire vidijo, pri vključevanju v gospodarstvo. Kaj lahko mladi podjetniki naredijo, da uspejo v poslu. Kako lahko po njihovem mnenju gospodarstvo postane bolj vključujoče za mlade? Kaj menijo mladi, katere so najpomembnejše veščine in kompetence, ki jih potrebujejo, da bi uspeli v gospodarstvu? Kako se lahko mladi vključijo v oblikovanje prihodnosti gospodarstva?
Predstavitev priložnosti za mlade na področju gospodarstva. Kako lahko mladi najdejo zaposlitev v različnih panogah in kako lahko sami postanejo podjetniki. Kako lahko mladi prispevajo k rasti in razvoju gospodarstva.
Kako mladi vidijo digitalno prihodnost in kakšen vpliv bo imela na gospodarstvo. Kako se mladi spopadajo z novimi tehnologijami in kako lahko digitalna transformacija spodbuja inovacije in rast v gospodarstvu.
Kako mladi vidijo trajnostni razvoj in kako lahko prispevajo k trajnostnemu razvoju gospodarstva. Kako lahko trajnostno poslovanje spodbuja trajnostni razvoj in kako lahko mladi postanejo gonilna sila za trajnostno prihodnost.
Kako izobraževanje in usposabljanje vplivata na razvoj gospodarstva in kakšen vpliv imata na zaposlitvene možnosti mladih. Kako lahko mladi pridobijo potrebne veščine in znanja za uspešno delovanje v gospodarstvu.
Kriteriji za ocenjevanje video filmčkov:
- Kreativnost: Ocena kreativnosti filma vključuje kreativnost ideje in način predstavitve.
- Izvirnost: Film bi moral izstopati po izvirnosti in ne le slediti ustaljenim vzorcem. Pomembno je, da film predstavlja nekaj novega in inovativnega ter, da ima edinstveno perspektivo na izbrano temo.
- Vsebina: Pomembno je, da je vsebina filma ustrezno predstavljena in da nudi koristne informacije za gledalce.
- Jasnost sporočila: Film bi moral jasno in jedrnato predstaviti sporočilo, brez nepotrebnih okrasov ali zmedenih informacij. Gledalci morajo imeti jasno razumevanje sporočila filma.
- Angažiranost: Pomembno je, da film navdihuje gledalce in spodbuja k ukrepanju ali razmišljanju o izbrani temi.
- Izvedba: Vključuje oceno tehnične kakovosti filma, kot so kakovost slike, zvoka in urejenost montaže.
- Ustrezna dolžina: Film mora biti ustrezne dolžine, da ujame pozornost gledalca in hkrati predstavi vsebino na najboljši možni način.
- Sporočilo: Pomembno je, da film jasno in učinkovito predstavi sporočilo, ki ga želi posredovati.
- Vpliv: Ocenite, kako učinkovito film doseže svoj namen in vpliva na ciljno občinstvo. Pomembno je, da film vpliva na gledalce in jih spodbuja k razmišljanju o izbrani temi ter k ukrepanju.
Natečaj in izbor nagrajencev bo vodila strokovna komisija s predstavniki Fakultete ter Štajerske in Celjske gospodarske zbornice.


